Hej på er bröder alla
Hej på er bröder alla, nu ska vi supa tills dess vi falla. Men brännvinslitern den är för liten, den är för liten för oss alla. Och en gång när jag är döder, och laggd mellan tvenne bröder: Begrav mig, begrav mig i en brännvinskällare på söder. På min gravsten ska där stå ristat, med tvenne små enkla rader: //: Här vilar det en fyllebror, som alltid var så go' och glader ://
Rekommenderade sånger
Armen i vinkel
3289 visningar
Sjöbloms dass
1917 visningar
Halta Lottas krog
1658 visningar
Ovanlär
1598 visningar
På en planka i Atlanten
1092 visningar